Introduction


Mijn naam is John Hendriks. Ik ben een Interim Finance Professional met ruim 30 jaar werkervaring als zelfstandig interim manager. Of het nu gaat om tijdelijk vervangend management, het opstellen van jaarrekeningen, het coachen van afdelingen of het opzetten van een SSC, op basis van deze ervaring kan ik de gewenste toegevoegde waarde leveren. Ik ben communicatief sterk, een echte people manager, diplomatiek, ondernemend en taakgericht. Ik heb senioriteit maar ook een hands-on mentaliteit.

Als adviseur, manager of projectmanager kan ik tijdelijk vervangend management bieden, projecten managen, implementaties begeleiden, optimalisaties uitvoeren, werken aan team building etc. Mijn basis is Finance en je mag verwachten dat ik daar tot op strategisch niveau toegevoegde waarde kan bieden. Het hele instrumentarium van Finance kan ik, indien gewenst, uitvoeren. Tevens kan ik de organisatiestructuur processen verbeteren, stroomlijnen en managen.

Van interim managers mag je verwachten dat ze toegevoegde waarde leveren en concrete resultaten achterlaten. Dus niet alleen kijken naar de korte termijn maar zeker ook naar de (middel) lange termijn. Het creëren van draagkracht voor veranderingen is ook van essentieel belang.

Achtergrond

Ik ben zoals het heet “op de vloer” begonnen en heb mij via avondstudie opgewerkt tot management niveau. Na 8,5 jaar op de afdeling Finance van een Amerikaans olie bedrijf te hebben gewerkt, ben ik eind 1989 het interim werk ingestapt en ben daar tot op de dag van vandaag nog steeds met zeer veel plezier mee bezig.

 Werkervaring

 Omdat ik voordat ik in het interim werk terecht kwam alle facetten van de financiële en administratieve disciplines mocht doorlopen, heb ik daardoor een praktisch inzicht opgebouwd wat mij in mijn verdere carrière als interim manager altijd de basis heeft gegeven voor succes. Omdat ik uit ervaring weet hoe processen opgebouwd zijn en wat de problemen voor de gebruikers zijn, en ik hun taal spreek, kan ik daardoor snel schakelen en draagkracht creëren waar nodig.

                          

Specialismen 

  • Opzetten Shared Service Centers
  • Opstellen SLA’s
  • OCR projecten
  • SEPA implementatie
  • Aansturen en motiveren medewerkers
  • Goed kunnen aanvoelen van en omgaan met politieke stromingen
  • Opstellen periodieke rapportages en jaarrekeningen   
  • Opstellen business plannen en begrotingen
  • (Her) structurering en implementatie van ERP informatiesystemen
  • Turn around- en verander management
  • Bemiddeling bij (arbeids) conflicten
  • Opstellen AO/IC richtlijnen & compliance richtlijnen
 

Business Consulting 

In 2014 ben ik tevens begonnen met mijn werkzaamheden als Business Consultant waarbij ik mijn werkervaring van de afgelopen 35 jaar kan gebruiken om een ieder die daar behoefte aan heeft te voorzien van goede adviezen om hun bedrijven nog beter te laten functioneren. Hierover meer onder de tab “Business Consulting”


Share by: